Klasa biologiczno-chemiczna

organa 1

7 października 2019 r. młodzież klasy III E realizująca nauczanie chemii w zakresie rozszerzonym wzięła udział w wykładzie przeprowadzonym w ramach oferty Wydziału Chemicznego Politechniki Gdańskiej. Wykład nt. Początki chemii organicznej wygłosił mgr inż. A. Konitz.

Uczniowie poznali sylwetki naukowców, którzy mieli największy wkład w rozwój tej dyscypliny naukowej.

org 2

Na początku XIX wieku powszechnie uważano, że związki chemiczne występujące w żywych organizmach są zbyt złożone, by można było je otrzymać na drodze syntezy chemicznej wychodzącej od prostych związków nieorganicznych. Ponadto wierzono, że procesy zachodzące w żywych organizmach możliwych jest dzięki istnieniu "siły życiowej", a zatem niemożliwe jest ich przeprowadzenie poza organizmem.

Znaczące przyspieszenie rozwoju tej dyscypliny miało miejsce w czasie, gdy uświadomiono sobie, że związki organiczne mogą zostać otrzymane na drodze syntezy laboratoryjnej bez posługiwania się "siłą życiową".

Uczniowie klasy IB i IIB wzięli udział we Wrześniowej Konferencji Młodzieżowych Spotkań z Medycyną, która odbyła się w poniedziałek 23.09.2019 r. w auli Atheneum Gedanense Novum.

70584840 2384464065205995 4110159504702701568 n

Co roku maturzyści z Trójmiasta i całego województwa pomorskiego przyjeżdżają na  Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego, aby wziąć udział w Salonie Maturzystów.

IMG 20190909 082113

Gmo 0jpeg

29 maja uczniowie klasy  1 B naszego liceum wzięli udział w debacie dotyczącej Roślin Modyfikowanych Genetycznie, zorganizowanej w ramach Warsztatów dla Szkół przez   Międzyuczelniany Wydział Biotechnologii Uniwersytetu Gdańskiego i Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.

gmo 12png

 

Debata przygotowana i poprowadzona została przez studentów pierwszego roku studiów magisterskich kierunku Biotechnologia na MWB UG i GUMed, którzy wcielili się w rolę:

  • naukowców,
  • działaczy Greenpeace,
  • polityków,
  • dziennikarzy.

Młodzież miała okazję poznać fakty i mity dotyczące GMO, a także  rzetelną argumentację każdej ze stron - polityków, naukowców i przedstawicieli Greenpeace. Uczniowie  wzbogacili swą wiedzę w zakresie między innymi typów modyfikacji genetycznej, wynikających z jej stosowania korzyści i ewentualnych strat. Spotkanie zostało podzielone na bloki tematyczne: zdrowie, żywność, etyka i ekonomia i stanowiło doskonałe uzupełnienie tematyki omawianej na lekcjach w szkole.

gmo 1

GMO

 

Dnia 21.05.2019 r., odbyły się zajęcia dydaktyczne prowadzone przez uczniów naszej szkoły.

20190521 112414

Dnia 16.05.2019 r., odbyły się zajęcia pedagogiczno-psychologiczne prowadzone przez uczniów naszej szkoły.

20190516 101303