Prosimy o zapoznanie się z Polityką prywatności witryn wydawanych przez X Lceum Ogólnokształcące w Gdyni.

Data ustalenia pierwotnego tekstu: 14 marca 2017 r.

Data ostatnio wprowadzonych zmian: 25 maja 2018 r.

I. Wprowadzenie

  1. Szanując prywatność użytkowników odwiedzających wydawane przez nas witryny, X Lceum Ogólnokształcące w Gdyni stosuje niniejszą Politykę prywatności, aby zapewnić należytą ochronę danych osobowych użytkowników.
  2. Niniejsza Polityka prywatności dotyczy danych osobowych, które mogą być przez nas przetwarzane do celów związanych z funkcjonowaniem witryn NazwaFirmy, publikowanych w domenach *.firma.pl oraz *.nazwafirmy.pl.
  3. W szczególności Polityka prywatności dotyczy następujących witryn:
    • Przykład 1 – publikowanej pod adresem www.joomla.pl,
    • Przykład 2 – publikowanej w subdomenie http://forum.joomla.pl,
    • Przykład 3 – publikowanej w subdomenie http://wiki.joomla.pl,
  4. Administratorem danych osobowych przekazywanych przez użytkowników witryn internetowych jest X Liceum Ogólnokształcące z siedzibą w Gdyni, 81-384 Gdynia, Ulica: Władysława IV 58 , nr telefonu +48 58 620 75 29 , e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  5. Pytania dotyczące naszej Polityki prywatności prosimy kierować do Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IOD) na podany powyżej adres e-mail lub pocztą na podany powyżej adres siedziby administratora.
  6. Administrator przetwarza informacje o Użytkowniku zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/48/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – Dz.U. UE.L 2016.119.1, ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

II. Zbieranie danych

  1. Podczas wizyt na stronach naszych witryn internetowych zbierane są dane o odwiedzających, w tym:
    • dane gromadzone automatycznie i zapisywane w dziennikach serwera,
    • imienne dane osobowe podawane przez użytkowników i zapisywane w bazach danych.
  2. Dane gromadzone automatycznie i zapisywane w dziennikach serwera (tzw. logach), zawierają szereg informacji o użytkownikach odwiedzających nasze witryny. Znane nam są:
    • zapytania HTTP kierowane do naszego serwera,
    • publiczne adresy IP, z których użytkownicy przeglądają nasze zasoby,
    • adresy URL zasobów przeglądanych w naszych witrynach,
    • czasy nadejścia zapytania i wysłania odpowiedzi,
    • nazwy stacji klienta zidentyfikowane przez protokół HTTP,
    • informacje o użytej przez użytkownika przeglądarce,
    • adres www strony poprzednio odwiedzanej w przypadku, gdy przejście do stron na witrynach PCJ nastąpiło z innej witryny poprzez odnośnik,
    • informacje o błędach, jakie nastąpiły podczas transakcji HTTP.
  3. Imienne dane osobowe powierzane są nam przez użytkowników świadomie w trakcie rejestracji i logowania do serwisów i mogą obejmować:
    • dane rejestracyjne: nazwa własna (imię i nazwisko), unikalny identyfikator użytkownika (login), adres poczty elektronicznej (e-mail),
    • dane adresowe i kontaktowe: w przypadku klientów naszego sklepu internetowego oraz uczestników organizowanych przez nas wydarzeń.

III. Wykorzystanie danych gromadzonych automatycznie

  1. NazwaFirmy zapewnia, że dane gromadzone automatycznie w dziennikach serwera z zasady:
    • nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi nasze witryny,
    • nie są ujawniane nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem oraz głównymi administratorami witryn.
  2. Administrator serwera i administratorzy serwisów mogą zmierzać do zidentyfikowania konkretnej osoby na podstawie informacji zarejestrowanych w logach serwera tylko w przypadku prób naruszenia integralności systemu plików przez osoby nieuprawnione.
  3. Na podstawie plików dzienników mogą być generowane statystyki wspomagające administrowanie witrynami. Statystyki te nie zawierają żadnych cech identyfikujących osoby odwiedzające witryny.

IV. Wykorzystanie imiennych danych osobowych

  1. Imienne dane osobowe przetwarzamy tylko i wyłącznie zgodnie z celami, w jakich zostały one powierzone NazwaFirmy, w szczególności:
    • dane podawane podczas rejestracji: używane są do potwierdzenia uprawnień zalogowanych użytkowników do przeglądania zawartości i wykonywania operacji, do których zostali upoważnieni, oraz komunikacji z użytkownikami w sprawach związanych z zawartością witryny,
    • dane podawane w sklepie internetowym: używane są tylko do działań związanych z obsługą sprzedaży (wystawienie i przesłanie rachunku, dostawa towaru, świadczenie usługi, komunikowanie się z użytkownikiem w sprawach dotyczących realizowanej transakcji),
    • dane podawane przy zgłaszaniu udziału w wydarzeniu: używane są tylko do działań związanych z organizacją wydarzenia (ubezpieczenie uczestników, sporządzenie listy uczestników dla potrzeb recepcji, komunikowanie się z użytkownikiem w sprawach dotyczących wydarzenia),
    • dane podawane przy zamówieniu biuletynu informacyjnego (newslettera): używane są tylko do rozsyłania zamówionych biuletynów informacyjnych.
  2. Nasza Firma (*TU wpisz nazwę Firmy / Instytucji*) dokłada wszelkich starań, aby powierzone nam imienne dane nie dostały się do rąk trzecich, chyba że:
    • Polityka prywatności stanowi inaczej w dalszej części tego dokumentu;
    • otrzymamy zgodę użytkownika na udostępnienie jego danych;
    • zostanie złamane prawo i będzie toczyć się związane z tym postępowanie;
    • wszystkie lub którakolwiek z witryn zostaną wykupione przez stronę trzecią z zastrzeżeniem, że strona trzecia będzie używała Danych zgodnie z naszą Polityką prywatności, która jest umową między nami a rejestrującymi się użytkownikami i w związku z tym stanowi zobowiązanie prawne.

V. Edycja i usuwanie danych osobowych

  1. Każdy użytkownik ma możliwość podglądu powierzonych nam w procesach rejestracji danych osobowych oraz możliwość ich poprawiania. Może tego dokonać za pomocą swojego panelu kontrolnego użytkownika.
  2. Każdy użytkownik ma również prawo żądać usunięcia jego danych osobowych z naszych baz danych. Żądanie należy skierować za pomocą umieszczonego na stronie formularza kontaktowego lub pocztą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., podając informację, którego konta dotyczy żądanie (nazwa witryny, na której dokonano rejestracji, nazwa konta.
  3. W przypadku, gdy użytkownik żąda usunięcia swoich danych osobowych, administrator dokonuje tzw. anonimizacji konta, czyli usunięcia z bazy danych informacji przypisanych do konta (imię, nazwisko, adres e-mail). Operacja ta nie dotyczy informacji powiązanych - nie powoduje usunięcia danych z wystawionych i pozostających w systemie dowodów zakupów, nie powoduje zmiany oznaczenia autorstwa opublikowanych artykułów czy innych wypowiedzi (np. na forum), nie powoduje usunięcia historii zmian dokonywanych przez użytkownika w zasobach Elektronicznej Biblioteki Dokumentacji Joomla.
  4. Publikacje lub inne dane udostępniane przez użytkownika, które nie są przechowywane w ramach profilu użytkownika, takie jak artykuły, wiadomości na forum, komentarze, itp. pozostaną na naszych witrynach, nawet po usunięciu konta zgodnie z Warunkami korzystania z witryn PCJ.

VI. Zawiadomienia

  1. Na podany przez użytkownika podczas rejestracji adres poczty elektronicznej wysyłamy generowane automatycznie zawiadomienia o niektórych działaniach użytkownika.
  2. Główny administrator może przesyłać na podany przez użytkownika adres poczty elektronicznej komunikaty o ważnych wydarzeniach na witrynie, zmianach w Warunkach korzystania i Polityce prywatności, planowanych wyłączeniach witryny w celach konserwacyjnych, itp.

VII. Ciasteczka [Cookies]

  1. Kiedy użytkownik wchodzi na strony naszych witryn, na dysku jego komputera mogą być zapisywane tzw. ciasteczka (ang. cookies), czyli niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez nasz serwer albo serwisy, do których odwołujemy się w naszych witrynach, np. pokazując multimedia.
  2. Ciasteczka i podobne technologie używane są w witrynach internetowych przede wszystkim ze względu na wygodę użytkowników, m.in. po to, by jak najlepiej dostosować treści i funkcje witryny do ich potrzeb i oczekiwań, a także w celach statystycznych.
  3. Pliki ciasteczek wysyłamy wyjątkowo. Służą one tworzeniu statystyk, które pomagają dostosować zawartość stron do oczekiwań użytkowników, zapamiętaniu preferowanego wyglądu stron, np. ustawionego rozmiaru czcionki, odnotowaniu faktu głosowania w prowadzonych ankietach albo wykonaniu przez użytkownika kilkuetapowych czynności (np. dodania artykułu, dokonania zakupu w naszym sklepie internetowym). Korzystamy również z ciasteczek służących dopasowaniu wyświetlanych reklam do zainteresowań odwiedzających witryny.
  4. Oprócz ciasteczek wysyłanych z naszego serwera za pośrednictwem naszych witryn, pliki ciasteczek mogą być wysyłane także z serwerów stron, do których się odwołujemy, np. YouTube czy serwisów społecznościowych.
  5. Pliki ciasteczek nie gromadzą żadnych danych osobowych, w tym nazwisk i adresów e-mail.
  6. Informacji zapisywanych w plikach ciasteczek nigdzie nie gromadzimy i w żaden sposób nie przetwarzamy.
  7. Każdy użytkownik może zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek w używanej przez siebie przeglądarce, w tym zupełnie wyłączyć możliwość ich zapisywania.
  8. Jeśli użytkownik nie wyłączy możliwości zapisywania ciasteczek pochodzących z naszych witryn, oznacza to jego zgodę na ich zapisywanie i przechowywanie w jego komputerze.
  9. Jeżeli użytkownik zdecyduje się na odrzucenie wszystkich ciasteczek, nie będzie możliwe korzystanie z niektórych treści i usług udostępnianych w naszych witrynach, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie ciasteczek nie powoduje natomiast braku możliwości przeglądania stron w naszych witrynach.

VIII. Zmiany w Polityce prywatności

  1. Data ostatnio dokonanych zmian uwidoczniona jest na początku niniejszej Polityki prywatności.
  2. O zmianach dokonanych w Polityce prywatności użytkownicy witryn będą informowani w powiadomieniach przesyłanych na adres e-mail powiązany z kontem użytkownika.

IX. Zastrzeżenia

  1. W Internecie nie można zagwarantować, że każda transmisja danych jest całkowicie bezpieczna. Dlatego też, mimo dokładania wszelkich starań w celu zapewnienia ochrony danych osobowych, nie możemy zapewnić lub zagwarantować bezpieczeństwa informacji przekazywanych do i z naszych witryn. Mogą pojawić się czynniki poza naszą kontrolą, które spowodują udostępnienie danych. W związku z tym zalecamy użytkownikom nieudostępnianie w ramach swojego konta informacji, które nie powinny zostać ujawnione
  2. Publikowane przez XLO w Gdyni witryny zawierają odnośniki do innych stron WWW. XLO w Gdyni nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zasady zachowania prywatności obowiązujące na tych stronach. Niniejsza polityka prywatności dotyczy tylko i wyłącznie wyszczególnionych we wprowadzeniu witryn Nasza Firma. Namawiamy, by po przejściu z naszych witryn na inne strony, zapoznać się z ustaloną tam polityką prywatności.

X. Użytkownik posiada uprawnienie do:

  1. żądania uzyskania kopii danych osobowych, lub ich udostępnienia w siedzibie ADO w Gdyni (art. 15 RODO),
  2. żądania sprostowania danych osobowych (art. 16 RODO),
  3. żądania usunięcia swoich danych osobowych (art. 17 RODO) tzw. „prawo do bycia zapomnianym”,
  4. żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych (art. 18 RODO),
  5. żądania przeniesienia własnych danych osobowych w powszechnie używanym formacie do innego Administratora danych wskazanego przez siebie (art. 20 RODO),
  6. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (art. 21 RODO),
  7. cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, o ile przetwarzanie odbywa się na podstawie udzielonej uprzednio zgody (art. 7.3 RODO).

XI.

ADO informuje jednocześnie, iż na podstawie art. 77 RODO użytkownik ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Urząd Ochrony Danych Osobowych, 00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel.: 22 531 03 00, dotyczącej niezgodności przetwarzania przekazanych danych osobowych z RODO.